Saturday, April 30, 2016

Happy Labor Day!!

Haii..

1 May - cuti hari pekerja.

Nanti ada lah fulltime housewife yg post kat media sosial, kami yg tak berkerja ni tak layak dpt cuti kee??

What de pak.

Abeh ko ingat aku yg kerja ni dok goyang kaki ke kat umah 1 may niiiiii.. Aptb.

Hari biase tu aku tgk ko layan sinetron, slot drama sendu pukul 7 waktu maghrib tu,malam kang ko tgk cite suami tanpa cinta...  Aku tau pun sbb ko rajin update kat fb.. Hahahaha. What de pak. Celah mana yg ko nak berehat plak ni.

Abih tu ko nak harapkan anak kau yg berak sendiri pun tak pass basuh, utk buat semua keja rumah meanwhile kau nak lepak lepak depan tv update fesbuk ye...aptb.

Nyampah plak aku aih.

Dah dah. Aku rase org camni kurang perhatian. Hahahahaaa..org cuti ko pun nak cuti. Org kerja, ko melayan sinetron...huh. Masuk angin keluar asap.

Aku cuma nak ucapkan selamat menyambut hari pekerja dan gunakan hari cuti ini utk perkara2 yg berpekdah. Masak ke,mendobi ke, cuci longkang ke..

And.... Jgn lah kita merosakkan imej penjawat awam dgn unsur2 tak sihat..
Mengeteh berjam jam.. Mc tipu, rasuah, duit kopi, kroni... Pecah amanah..mengadu domba,kaki kipas bos...

Kita kerja utk menyara keluarga, kerja lah seikhlas mungkin. Memang lah bila kita penat, kita merungut. Betulkan niat kita balik. Kita ni bekerja utk org awam. Kita mudahkan orang, Allah pasti menolong kita nanti.

Fikirkanlah beratus2 ribu org diluar sana sedang sibuk mencari pekerjaan.. Kita plak didalam opis yg ber aircond, wangi, meja kerusi semua cukup. Bayangkan yg kerja cleaner dan mencuci tandas. Bersyukurlah. Rezeki kita ada. Semoga Allah murahkan rezeki kita.





No comments:

Post a Comment