Tuesday, October 28, 2014

MASSIMO CHIFFON MUFFIN IN A CUP...LOGIK KAH 3 BULAN?

Haaaa..semalam aku 'ter'beli muffin in cup jenama Massimo. 2 bijik. Perisa original dengan mocha. Rm1 sebijik...sebenornya bukan terbeli...memang nak beli....terpengaruh iklan la ni...dalam iklan tu nenek tu buat kek dengan anak nya...uih...anak beranak membaking...gebusss...

Wauuu.. nampak kasih sayanggggg sejati sangatttttt...tu yang aku beli tu...rupanya....cissss.

Tetibe...dah sampai umah....duduk..bancuh teh tarik....kelebet2 muffin tu..

Eh...expired nya lagi 3 bulan hokeyyyy..kat plastik tu tulis expired nya 22 jan 2015. Betulllll...tak tipu....

Aku menung jugak la...dalam menung2 tu...licin gak yang muffin perisa original tu...dapat plak teh tarik...hahahaha..

Pastu aku gugel...tu pun setelah timbul nya kesedaran tentang bahaya nya pengawet...kenapa muffin ni tempoh hayat nya 3 bulan?

Adakahhhhhhh.....ermmmm.. banyak pengawet ni...aku memang dah hagak dahhhhh..tapi mulut tetap nak kunyah..camno?


Ishh..menyesal beli. Jangan harap la aku beli product tu lagi dahhh..

Tak bagus taw makan makanan yang bayak preservatives..

Penah tengok tak experiment fastfood jenama terkenal...simpan dah berbulan2...tapi keadaan fries nya tu masih sama..tak berubah...haaaa..tu la yang korang dok hadap sebulan 5 kali kan! Eiiii..ntah banyak mana bahan pengawet yang derang letak tu yee..

Hasil gugelan aku tu...aku dapati memang ada isu tentang tempoh hayat Massimo Muffin ni...

Selalunya kalo bahan makanan yang spesis roti..kek....cupcake..ni semua..2 minggu je boleh tahan...kalo yang home made plak...seminggu je...

Ni 3 bulan....?

Better jangan makan ye .

Pilih lah makanan sihat..kita hidup sekali...perut kita ni takde spare part taw....



Akhirnya..licin jugakk aku tibai..erm....rasa bersalah menghantui...

2 comments:

  1. Hukhukhuk....alahai..muffin ni mmg sdp...gebus..slmt tinggal chiffon massimo :-(

    ReplyDelete
  2. Hukhukhuk....alahai..muffin ni mmg sdp...gebus..slmt tinggal chiffon massimo :-(

    ReplyDelete