Tuesday, October 28, 2014

Jeruk mangga asam boi...non hado

Hiiiii...

Aku tau aku ketinggalan nk buat entry pasal jeruk mangga asam boi yang viral kat fb last week.

Ya..gelak lah..gelakkkkk..

Aku rela di gelak kan. Tapi tak rela di kahak kan. Hak tuih.

Muahahaha.

Sebenornya aku dah buat jeruk tu last week...tapi tu la.....aku tak suka la jeruk tu...

Penat je beli mangga tu kat TF... mahei kotttt... rm 14 semua sekali.... huhuhuhu..tu belum kira asam boi...rm6...

Kalo aku tau,baik aku makan cicah kicap cili api...lagi bestttt!

Ni aku peram 1 malam...esk nya tengok.....hish.....geli plak aku....kuar air putih asam boi tu....banyak plak tu..dah tos dah...kembang tekak aku... pastu pedas semacam sebab hirisan cili api tu....tak umphhhh... cili api tu dah la cili semata...eiiii...tak berkenan aku.

Bukan lah aku buat tu tak betul..... memang ikut resipe...tapi tak kena dengan tekak aku. Sebab kena peram tu kot...rasa macam tak kick.

Maleh aku nak snap gambo jeruk non hado tu...laki aku pandang pun tidakkkk. Cisss.

Yang pastinya....aku terpaksa mencampakkan bahan bukti itu ke tong sampah....tu pun senyap2....kalo laki aku tau...naya kena marah.

Kesimpulan nya.....jangan mudah terpengaruh..... nampak cantik,sedap,memikat...belum tentu kita akan suka.

Kalo rasa kengkawan korang post itu ini kat fb...especially makanan....buat tak nampak je..ntah2 kurang gula,kurang masin,terlebih masin,terlebih masak.....ntah2 memang tak sedap langsunggg. Rupa je indah khabar..

Tak payah la korang pun sibuk nak buat benda tu....ikut resipe 100% tapi hasilnya,tak ikut taste kita...

Membazir kan...

Hmmmm...hari tu mangga tu aku gaul dgn kuah rojak pun dah ok..gatal nak peram2...hambek...nak sebati sangattt kan....last2 tong sampah yang telan.....

Grrrrr..

Aku rasa cam nak cubit sapa yang start post kat fb jeruk mangga tu. Yang share...yang like tu....

Tolong buat menu yang semenggah sikit ye...langsung tak kena dengan taste aku.
Huh...

*emosi sgt pehallllll*

No comments:

Post a Comment