Friday, October 24, 2014

MEKAP DAN NOSTALGIAKU...

Hye gurlsss.

Tetibe rasa nak buat entry pasal menconteng muka a.k.a mekap.

Boleh ke.

Tapi saya bukan professional. Bukan MUA. Bukan bukan bukan. Saya amatur tahap atas sikit dari beginner. Hewhewhew.

Ok....sebelum tu aku cite sikit2 la kisah dolu kala.

Aku kenal mascara since darjah 2 ke 3 ntah. Lipstik tu sebelum masuk tadika aku dah tau. Eyeshadow tu aku kenal sebelum aku mengenali mascara. Ewahhh. Macam program jejak kasih plak.

Aku ada 5 orang kakak. And...kakak2 aku semua nya giler mekap....untung aku.....kecik2 dah kenal blusher. Korang dulu main tengteng..aku plak time tu dah main mekap2 sambil dok belakang pintu.


Syok ooooo.

Benda seludup ni memang best. Nak2 bukan hak kita. Wauuuuu. Masa tu perasan cantekkkk sangattt. Terjuih2 bibior bila pakai lipstik. Tapi bila diorang pegi keje je aku boleh menata rias muka aku. Bila derang ada, jangan harus ko curi2 mekap derang tu. Mampus kena seligi. Hahaha.

Zaman dulu Avon memang hits. Glamer...mempesona..memukau.. kira hebak sangat la kalo dapat selak2 katalog Avon tu sambil silang kaki...belai2 rambut...
Pastu sembang plak cenggini...uih...ni cantek kaler lepstep ni..yang ni murah ni..siap,ada offerr ni..mesti beli ni..wajibbbb beli ni..eh perfume far away ni pun murah kempen ni..uishhh.. mana 1 nak pilih ni.... Hahahaha.

Kakak2 aku pulak pengguna Avon yang tegar.

Skang ni ntah la plak...tak guna dah kot. Mesti derang layan Mac je.....Hahahaha.


Jadi proses tumbesaran aku dulu kala memang menyaksikan kemeriahan alatan mekap kakak2 aku..dan banyak kali jugak aku kantoi mencurik lepstep...dan membawa ke sekolah..bangga giker dapat seludup lepstep..tu belum lagi bawak urtv pegi sekolah. Hahaha.. bunguk giler aku time tu. .

Kantoi jugak bila tak sengaja terpatahkan lestep baru yang kakak aku baru beli. Dia hamukkkk oiii. Hahahha..kecut perut gak la...

Lawak betul.

Bagus jugak ada kakak2 ni.

Aku masuk ipt, kira terer gak la bab mekap2 ni. Member yang len pun mintak aku jadi consultan derang. Hahaha. Kekadang tu tolong member mekap...nak gi dating..eh..kira aku dapat saham gak ekkk. Cisss. Tak pasal je aku kena.

So..skang ni...ada jugak a few teknik solekan yang aku tau. Plus..aku rajin tengok you tube..teknik mekap yang variety..dah tengok tu..korang kena terus aplikasikan. Bagi tangan tu biasa.baru cekap... Kalo tidak,sampai sudah la korang takkan catch up teknik tu. Kat you tube sapa ke nama awek yang terer make over tu..micheal ape ntah..taip je nama dia kat you tube..macam2 video ada. Simple jerk.. senang nak paham.

Tapi sebelum tu korang kena ada mekap stuff yang lengkap la ye.. jangan la plak koleksi korang cuma adalepstep sebatang,dengan bedak kompek. Memang tak dapek la... First..beli dulu eye brow pencil,eyeliner,blusher,eyeshadow yang kaler tak pelik2..nanti korang penin..guna teknik soket je senang,makna nya korang main demgan 3 warna je. ...jangan lupa mascara dengan eyelashes curler..pastu beli bb cream ke foundation ke...ikut kesesuaian korang. Aku dah lama tak pakai foundation..bb cream lagi best..

Haaaaaaa..baru syok nak conteng muka. Ni kira basic je ye. Tak payah nak pakai eye liner kaler putih bawah mata tu....penin korang je nanti. Apa lagi....!!!!
Contenggggggggggggggg laaaaaaa.


So...tunggu apa lagi...visit my IG untuk dapatkan pakej make over dengan harga yang menarik..mekap ohsem tanpa menggunakan bulu mata pelesu..tanpa cukur kening...semua nya asli..hanya teknik solekan yang superb gunakan.....hahahaha.
Dah macam hape plak promote IG kat sini.

Meh skodeng gambo muka dah berconteng...
Takde la muka transform jadi Megan Fox.... biasa biasa je...cantik sikit dari Kak Limah...hahahaha.











Aku suka eyeshadow kaler bronze,coklat,gold....nampak feminin,sederhana,sweet,sophisticated,sexy...hewhew.. jadi,gunakan pallette Urban Decay ni.. superb. Hollywood star ramai guna keler2 cenggini kan... so,am I looks like Beyonce? Raihanna? Jennifer Garner? kikiki....
Ni kakak aku kasi...see,untung ada kakak ni..dia beli pastu tak sesuai dengan kulit dia...aku dapatttttt !!

1 comment: