Monday, October 20, 2014

"I want to touch a dog"

Program yang agak mengarut pada aku...


No...I dont want.

Bukan nya aku takut. Bukan aku jelik. Bukan aku nak hina....ye...anjing pun makhluk Allah.

Kalo takde sebab..takperlu lah pegang ye dakkk.

Lainlah kalo ada alasan..alasan yang kuat.

Memang masyarakat kita ni agak kurang gemar bila ada anjing di sekitar mereka. Satunya,takut anjing yang ganas. Keduanya,takut nak samak. Bukan takut,malas...
Jadi senang cite, selaluuuuuu elakkan dari bersentuhan dengan anjing.

Tapi skang ni ada plak program untuk bagi masyarakat kita pegang anjing.

Iyeee... mungkin tujuan nya untuk membuang rasa takut kita pada anjing.

Tapi sori laaa. Aku tak setuju. Untuk membuang rasa takut..bukan itu cara nya. Banyak lagi cara lain.

Penjelasan dari UKE...

Islam itu mudah.

Jangan lah kita nak rumitkan.

Toksah la nak bikin panas..buat kontroversi...masyarakat kita ni senang sangat terpengaruh. Memang syok dapat pegang2 bulu binatang yang gebu tu..nak2 jinak, comel plak tu... tapi pikirlah...apakah tindakan kita itu ada faedah nya. Ataupun sia sia? Saja seronok2? Think..........






No comments:

Post a Comment