Sunday, March 30, 2014

Basikal baru untuk kakak..lesen baru untuk aku

Hari jumaat 28mac aku keje half day. Nak renew lesen. Aku bukan pemandu P lg ok. Kehkehkeh. And now I would like to announce you that I'm a holder of cdl license..OK I want to hear your big clap for me!!!!


Yeahhhh. Kete aku no more sticker p. No more rendah diri. No more malu malu. Hahaha. Bangga nya seluruh jiwa raga aku. Masa nak buat lesen tu aku tak bawak gambar. Ingatkan tak guna. Aku bawak ic dengan lesen p je laa. Rupanya jpj nk gambo. Nasib baik la kat kaunter tu boleh trus snap gambo. Ko duduk situ diam diam..nanti camera kecik tu snap muka ko yang tengah minyak minyak tu. Lipstick pun ko tak dan nak calet. Yang aku hangin tu tengah aku duduk dengan senyuman bajet hot tu blh syana tergelek gelek kepala dia depan aku ngajak nak balik. Adehhh. Sabor je la.



Yang ayah dia tgh dukung izzara kat luar. Aku jegil mata kat dia..tunggulah kejap kkak..nasib baik org tu tak snap gambo aku tengah jegil bijik mate. Hahaha.mesti macam muke Mak lampir. Sekejap je dah siap lesen tu. Tak sampai 5 minit pun.



Muka aku dalam lesen ni memang terserlah kestressan ye dak. Mana kan tidak,kakak dok tepi aku sambil nangis nangis.. Blh bayang tak. Stress ok. Nak balik tu ujan pulak.


Lepas tu kitorang pegi kedai basikal. Dah janji dengan kakak kalau die rajin pegi sekolah,basikal baru akan menanti. Hihihi. Kemain suka dia..dia pilih kaler pink. Canteqq gak. Aku masa kecik kecik memang tak merasa la dapat basikal ke hadiah ke walopon rajin pegi sekolah. Hahaha. Itulah perbezaan budak budak dulu dgn skang. Semoga kakak akan lebih bersemangat pg skolah dan belajar dgn lbh gigih.


Taraaaa.. Sikit je lagi nak jd muka Mak lampir.



Basikal Baru..tanda harga tu lakonan semata. Harga yang cina tu bagi RM 190.. OK..deal!







1 comment:

  1. gambor lesen tu mcm gambo budak2 jer.cantik lg gambar yg lama.teserlah keayuan...hehe
    syana....acik nak pinjam basikal boleh tak??nak naik basikal gi kejer huhuhu

    ReplyDelete