Sunday, June 7, 2015

Bila Santan Takde!

Laki aku keje 24 jam minggu ni... 24jam keje,24 jam off.
Hazab gak aa.


Aku yang tengok ni pun rasa penat! Ni plak dia yang menhadap tu! Kesian.
Bomba buat Hari Sukan Bomba kat Lumut. Satu Malaysia turun Lumut...memang staff tak cukup aa kat balai2..tu yang kena 24 jam tu..huh..




Ni lauk aku hari ni..aku tak pegi market,sebab bangun lambat..muahaahaha...dah laki aku koje kan,memang liat aa aku nak pegi pasor bawak askar aku ni.



Ikan siakap ni memang beli kat tesco semalam....nampak cantik je, amik la sekor...telur tu memang ada dalam fridge, jadik aku kari kan lah. Salad tu pun beli kat tesco jugak.
Kuah kicap musti ada. Nak cicah dengan ikan goreng .. baru umph!



Tetibe masa nak prepare bawang2 sume...baru teringat...lahaiiii...santan takde! Memang tak aarrrr nak tukor baju, start kete, hangkut budak2 ni sekali pegi kedai runcit bawah ni...no no no......mau terkehel pinggang aku ni kang.



Kena guna plan B! Yes..B for ball. Hihi.



Seb baek ake kretip....aku guna apa taw untuk gantikan santan tuh?


Muahahahaha!
Creamer untuk coffee pun ok apeeeeeee!
Sedap jugokkkk!



* moral of de story...simpan stok santan ok..dah tau anak ko memang suka makan kari kan!

Sedap hape guna creamer  tu...hahaha

Penyelamat haku tadi...kihkihkih. You save my curry telor! 

Eh, teringat plak isu telor dan najib yang semakin panas start dari jumaat lepas kan! Kehkehkehkeh * gelak tutup mulut*

No comments:

Post a Comment