Sunday, June 7, 2015

Cari Rumput

HI..

Sabtu lepas aku dengan family aku bertugeder geder mencari rumput..area Kampar je pun.

Masa tu dah pukul 1 tengahari tau. Tetibe ada bunyi " plop pop plup po plup pop" kat tayar belakang sebelah kanan!

Cuak hoi.

Lakiq aku bagi signal nak berenti kan kete ke tepi.....masuk satu laluan kat tepi jalan tu..kawasan tu area lombong tinggal yang dah jadi tasik tau..harap maklum laaa...memang panas lik lik la kannn...

Sekali check tayar, ha ko.....koyak rabak tayar tuuuuuu...

Mujur tak de apa2....

Masa tu memang pelik la...camne tayar ni boley koyak ni...

Berpeluh satu badan  laki aku menukor tayar spare...start dari dahi ke kaki..sume kuor peluh...gila ko tengahari rembang tu...aku cadang nak jadi gadis litar sekejap....payungkan lakiq aku... dia plak tak nak...nampak pondan ke ntah...

Aku suggest kan kat dia, jalan je terus.... cari kedai tayar  tak payah nak tukor spare tyre dulu, dia tak setuju..sebab memang tayar tu tak boley nak jalan lagi dah....rosak rim nanti.

Amik masa 20 minit jugak lahhh.... huh.. kita yang berdiri terpacak ni pun dah terasa paneh ni kan plak dia yang menonggeng nonggeng menukor tayar kan!

Kesian lakiq aku...dah la hausss...ayor ape pun takde dalam kete...ayor mineral pun takde..aduhhh.

Bebudak ni boley lagi kukek kukek bergelak ketawe...yang kakak lagi best.. "kita nak piknik kat sini ke ayah"....

Hahahaha... lawak jugak la...

Piknik kat tengah paneh tepi jalan....mau terbakor kulit hoi.

Pendekkan cerita...lenguh jari ni haaa..

Dah setel2 tu kitowang cari kedai tayar... waaaaa...terbang rm 180...sebijik tayar rm 180 hoi... takde ke  tayar murah2 haaa..

Sambung la kitowang pegi mencarik rumput..
Oh ..heheheh...sebelum tu kitowang merendek ke Tesco dulu..

Rumput carpet ni sepetak rm 2.50... lakik aku beli 20 petak... siap dapat  free satu petak lagi...ke apek tu yang tersalah kira....kihkih.

Kitowang bercadang nak buat padang golf .. muahahahahahahaaaa...

Rupa nya rumput tu basah2  tau....letak dalam kete... berair jadik nya ... tu pun apek tu dah lapik tebal2 paper.. huh..kalo tau rumput tu basah2 dari rumah tadi aku dah bawak besen... hahahahaha..

No comments:

Post a Comment