Saturday, February 27, 2016

Asam Pedas Untuk Dia

Hai.

Dapur aku meragam plak.

Nyalaan slowwwww yg amat. Kalo pasang api besar, nanti ada api luar kat bawah...huhu.. Kena beli baru la ni...dapur tu pun dah lama...semenjak aku dok T.Intan la... 7 tahun gakkk tu.

Jadi nya aku terpakshaaaa redhaaa utk memasak asam pedas menggunakan rice cooker. Halahaiii.. Ni kalo zaman dok hostel ni... Benda ni tak pelik pun...hahahaha.

Tapi time tu masak sesimple yg boleh...takdelah giler beno sampai nak menghasampodeh plak...hahaha. Menggoreng telur dan menggulai sardin je selalu nya...

Oleh kerana tempat aku ni jalan ditutup kerana Le Tour De Langkawi nak lalu area jalan ni..maka aku pun nekad, masak je la dengan rice cooker. Kang tak makan plak kami kannnn.

Yg hazab tu...time nak tumis... Aduhhh.. Giler punya lamaaaa..

Style aku masak asam podeh, tumis cili kisar tu sampai pecah minyak...baru masuk segala bunga kantan daun kesum dengan serai tu...baru syiokkkk.

Ada orang terus didih kan cili kisar tu tanpa minyak...ikut suka korang lahhh. Dah tu lama benor pun asam podeh aku ni nak menggelegakkk...waaaaaaa...

Tensen gakk.

Yg laki aku asek kol je..guna tepon balai ye..tepon balai. Hp yilek. Kang aku story....soklan nya.. Ok ke tak ..ok ke tak...dah tu awak rasa ok ke takkkkkk.. Grrrr..

Dia ada program kat Uitm Tapah..ada pertunjukan sempena minggu keselamatan. Dia direct satu lakonan membabitkan penyelamatan kemalangan jalan raya...siap letup kereta lagi haaa..
Kereta dah tak guna la...beli kat longkai..bukan kereta berenjin...

Hamboi. Dengor nya ramai puji drama arahan beliau. Siap dapat tepukan lagikk..

Pihak Uitm pun panggil dia "tuan"... Diorang ingat laki aku pangkat tinggi la tu..
Ekceli..Dia kepala utk 14 orang anggota yg terlibat drama tadi..
Siap plot dramatik pun ada..

Poyo plak.. Hahahaaaaaa..

Kan dah cakap.. Idea cek mail tu setanding dengan Steven Speilbergh..hahahaha.

Gambo takde... Sebab nya hp cek mail dah seminggu ilang. Huh. Maleh nak cite.

Dia pun nampak gaya nya macam tak heran plak kalo tak berhenpon ni..

Kita jugak yg susah sebab nak cari dia kannnn..huh...

Kacau bilau cerita aku ni kan.

No comments:

Post a Comment