Thursday, February 11, 2016

Syana Gunting Rambut. Ayah Beli Rotan.

Panjang nya tajuk lahaiii.

Hurm.

Cerita petang semalam. Aku balik koje...masak..selesai masak..rilek2 jap sementara tunggu laki aku dgn anak2 balik...

Sesampai nya deme...macam biasa..deme terjah aku macam aku ni coklat m&m...korang tau la kan.. Budak kalo jumpa coklat camne kan.

Pastu aku dok bergumpal dengan Izzara..mata aku macam pelik sikit tengok rambut kakak. Aikk. Lain sangat cutting rambut dia tu...bila dia tengok aku asek pandang2 rambut dia..dia pun buat2 la flip hair, gosok2 dahi, u know...perangai pelik.

Aku rasa macam nak menyirap sangatttt!!!!!

Korang tau rambut anak aku tu TOBEKKKKKKK tau takkk!!!!

TOBEK!!!

Yg part depan tu dah terjongkit ke atas..sebab pendek sangat... Yg part tengah plak ada botak sikit..nampak kulit kepala.

Aku sabar kan diri sendiri..

Istighfar banyak kali.

Ni kalo ikut kan cakap setan, mau aku cukur  botak kan terus kepala dia tu kang.

Badan kita penat. Dari tadi buat keje. Seharian kat opis. Stress. Balik umah tengok rambut anak dah tobek..
Hati ko mesti tobek jugak kann.

Rasa macam ayah dia tak jaga betul2 diorang tu..aku rasa macam nak membebel 5 jam.

4 hari cuti ni diorang dengan aku...sentiasa dengan aku.. Takde plak rambut diorang tu tobek2.

Ya Allah. Kuat kan sabar aku ni...

Ya Allah .. Patut nya aku bersyukur, anak aku selamat.. Tak cedera apa2.. Rambut tumbuh kembali kan... 


Hurm...selidik punya selidik... Ayah nya tertido.. Syana main gunting. Dia tak jumpa kertas.. Dia gunting rambut..

Hurm.

Nak cerita pun malas.

Hurm.

Aku nak snap gambar rambut dia tu.. Dia tepis hp aku.. Nampak jari di je.. Adeh. Dah buat salah, lagi nak tunjuk keras kepala.

Jadi nya malam tadi..gigih laki ku keluar membeli ROTAN !!!

Ya. Dia gantung kat dinding.

Dan diberi amaran. " Di Sebabkan kakak dah 7 tahun, kakak akan dirotan kalo berkelakuan tak baik. "

Panjang lebar ayah nya berceramah.

Huhu.

Dan aku TIDAK diberi kebenaran untuk merotan.

Ya. Aku ni jenis  beremosi. Merotan bukan untuk melepaskan marah sendiri. Bukan untuk mendera. Sekadar beri pengajaran.

Hurm...ni aku masih menggugel ilmu merotan ni..

Bukan senang bak merotan anak tauuuu.

Bukan boleh main libas je..
Ada syarat dan peraturan nya jugak.

Ok....jumpa lagi.


Jari je nampak.. Rambut tadak. Next time aku try snap lagi. Marah nih marah nihhh.
Hurm. Betul. Setuju. 

Astaghfirullahal'azim.
Semoga aku di beri kekuatan untuk menjadi seorang ibu.
Aaminn.

No comments:

Post a Comment