Tuesday, January 3, 2017

Syana Tahun 2 Dahhh..

Haii haiii.

Semalam hari pertama persekolahan kan. Huhu. Aku yg cuti panjanggg ni pun terasa dedor² angkara malassaniosispertemia. Ko jangan gugel. Takkan ko jumpa penyakit tu punye. Hahahhaa. Aku sorang je ada sakit camtu...

Jadiknya, pagi nya aku ngan laki aku pun bizi la nak menyiapkan syana ke skolah. Rutin biasa. Agak stress. Agak penat. Tapi jangan merungut. Tak baik.
Bekalkan sosej goreng je. Dia memang tak makan nasik ke bihun ke mee ke time rehat sekolah. Tak biasa kata nya.

Laki aku memang dah mintak cuti siap². Dia la yg uruskan urusan pendaftaran semua tu. Maceh ayah. Nanti ammi belanja burger ayam spesel. Ahaks. Ammi doa dari jauh je. Bukan tak ambik berat. Tapi awal2 tawun aku kena jimat cuti.. Hahaha. Supaya hujung tawun boleh cuti panjang lagi..yahooo. Eh tetibe.

Haa..cite pasal yahoo. Syana ni punya lah teruja lebihhh nak pegi skolah, dia jerit "yahoo" bila aku suh dia pakai stokin  kasut bagai..kemain suka nak jumpa kawan2 dia. Haha.

Mak ayah nye mana penah yahoo yahoo bagai bila time nak pegi sekolah... Aku dulu muka jebik jeee..tunggu masa ayor mata nak berlinang... Hahahha.

Ayah nya mungkin la rajin sikit.. Dia dulu budak baik. Dulu aaa.. Long time ago. Kahkahkah.

Adik pun eksaited tengok kakak nak pegi sekolah. Adik sabor ye. Tahun depan adik boleh pegi sekolah pra. Tahun ni adik huha huha lagi. Tahun depan adik huhu la kena bangun awal pagi. Haha.



Kakak meh amik gambo dulu. 
Macam kilat adik datang, hahaha. Tumpang wefie sekali. 
Dengan pampers berat nye, nak gak nyelit. hahaha...
Mural di dinding hasil kerja tangan mereka. Kakak menyumbang kerja 80%. Adik 20%. Keuntungan belum dipastikan nak bahagi camne. Ahaks. 
"Cepat lah ayah.. Enjin da paneh ni.. Tunggu apa lagi tu..."

Hamboi. Ngalahkan guru besau heksaited kamu ye. 
Oh ya..di sebabkan ada kes buku ilang masa syana tahun 1 dulu..aku dah snap satu satu buku² syana..

Susah beno bila pegi book store, nak beli buku baru, tapi tak ingat kulit buku tu camne ghopenye.. Jenuhhhh.. Haha.
 



No comments:

Post a Comment