Saturday, August 9, 2014

Derma Darah

Ari ni aku melalui hari yang agak bermakna.

Pagi tadi kami sefamily pegi Hosp Fatimah. Ipoh.

Melawat rakan sejabatan yang sakit.

Dia memerlukan darah dari kenalan untuk menggantikan bekalan darah yg telah di gunakan di hosp tersebut. Prosedur hosp swasta macam tu lah.. guna darah..then ganti balik untuk stok darah hosp. tu..samada keluarga ataupun kawan2.. td wife dia bagitau dia dah guna berpain2..

Aku nak cite sakit dia tu pun payah sikit..

Tak pe lah..apa yang nak cite ni..aku dah berniat nak membantu.. dari semalam lagi.

Darah aku O. Cek mail B+. Kebetulan. Darah yang diperlukan adalah dari jenis O dan B +...

Jadi aku pun dah bagitau kat dia yang aku akan datang untuk menderma..in sha allah...

Kelam kabut bangun awal2.. sebab kata nya sampei pukul 12 je lab tu bukak ari ni.

Dipendek kan cite..lagi 5 minit nak pukul 12 baru aku sampai...

Alhamdulillah.. semua nya ok.

Cek mail menderma.

Aku tak boleh derma sebab breastfeed..

Tak pe lah.. aku tak boleh menderma..laki aku je la bagi darah dia..tapi kesungguhan aku nak menolong tu memang buat wife kawan aku terharu... berkali2 dia ucapkan terima kasih...sebak muka nya..kami takde pertalian saudara pun. Tapi Tuhan gerak kan hati aku nak tolong...ntah kenapa..Bila dah tergerak hati tu,kita buat la kan. Jangan asek pikir diri kita. Pikir kalo kita yang ditimpa ujian macam tu. Hari ni hari dia. Esok hari kita. Jangan berkira sangat di dunia ni.

Aku ni kalo ingat kan memang cukup takut drip2 ni.. ingatkan buat drip kat tangan tu.. rupa nya ambik kat vein lengan.. ooooo... tak tau pun. Tak pernah derma darah. Laki aku banyak kali derma..patut la steady..Aku plak yang cuak tengok beg darah tu laju je penuh. Adehhhhh.

Sebeno nye aku kenal wife kawan aku tu masa nak bersalin kan Syana. Syana lahir hari yang sama anak bongsu dia lahir..16 Ogos. Syana petang..dia pukul 11 malam. Sama2 kena kuning.. sama2 kena naik wad baby kat atas tu..hihihi. Memang sembang la kan..

Tapi aku mintak kuar wad..kikiki...tak tahan...sakit lesu badan aku ni...baru lepas operation kan..

Sesungguh nya aku bangga tengok laki aku bersetuju nak menderma. Ye la..dia bukan kenal dengan kawan opis aku tu.

Aku bagitau laki aku yang aku nak menderma tu pun dia x banyak soal. Siap offer diri sendiri pulak tu. Sungguh. Aku tak sangka. Aku bayangkan ni mesti laki aku nak csi macam2 ni.."kenapa kita nak tolong...orang tu sakit apa... " Tapi,takde pun dia tanya soklan2 camtu. Oh,tersentuh hati ini.



Cek mail memang baikkkk. Kikiki.

Petang tu kitowang gi bawak bebudak ni jenjalan... beli toys .Tu je la..saja nak menambah kan kepadatan umah kami ni dengan toys diorang.. hihihi.

Ok...layan gambo.


adehhh..ngilu



adehhhhhh... lagi ngiluuuuuuu niiii




Izzara dah pandei jalan..readyla kitowang nak berhambat mengejor nyaaa


hahaha..suka nya diaaa..boleh lari puas2...


sampei terduduk kawan ni...letih la ni..pastu berdiri balik...larikkkkkkk

kakak tengah usha barbie doll..tapi ammi tak berkenan barbie2 ni..bear takpe..tapi barbie...hurmmmm..korang tengok la dia punye lentikkk. Punya lah berkenan dengan barbie tu..



sudah nya beli Playdoh.. syana sukeeeeeeeeeeeee sangat.



sampei umah terus terkam Playdoh... buat eskrim,mufin,pisang,doyan,moktan,langsat,kikiki..yang hujung2 tu aku klentong je..acuan nya banyak gak...aku nak join lah..best nih..suzy pun join sekali.tu dia yang dudukkan suzy tu depan dia tu...nak suap kan suzy makan la tu..

No comments:

Post a Comment