Monday, August 11, 2014

Majlis Menjojak Tanah

Semalam kitowang gi kenduri "menjojak tanah"..

Sepupu laki aku punya cucu..

Budak tu umur setahun lebih..baya2 izzara la tu..dah pandei jalan..

Tak sempat tengok pun. Kitowang terlambat.

Ceq Mail cakap,budak tecik tu kena jalan bawah kain kuning 7 kali..tempat dia jalan tu ditaburi bunga2...

Perghhh...

Memang rare.

Rugi termiss semalam..

Belah laki aku nasib baik takde "pantang tanah"..

Sapa yang ada pantang tanah ni je yang kena buat istiadat menjojak tanah.

Kalo tak buat,budak tu terus je jalan kat tanah..di khuatiri akan memudaratkan budak tersebut.. mungkin budak tu akan muntah..cirit birit...depends pada family..ada yang demam...

Tapi tu la...pokok pangkal nya sesuatu yang berlaku disebabkan izin dari Nya.. samada baik atau buruk..Dia yang berkuasa.


Rumah sepupu ceq mail tu memang syok..

Dia beli tanah kat area bukit2 tu..pastu buat banglow english style..siap pagar kayu...macam cite cowboy..

Bawah sikit umah dia ada anak sungai..jernih..nampak ikan berenang...

Ada rumah burung...ada menara tinjau..memang syokkkk..

Best nya kalo jadi umah aku...

Aku tak snap gambor umah dia..sebab ramaiiiiiiiiii giler orang... segan lah aku...

Dalam umah pun dia buat english style... cantekkk..

Ada loteng kat atas... style english gak... rumah tu sebenornya umah singgah je.

Dia dok KL. Sebenornya ada lagi part umah dia tu yang belum siap...tapi memang aku berkenan sungguh umah dia tu...

Nanti aku lalu umah dia tu,aku amik gambor ye..kot boleh menjadi sumber inspirasi kat kita semua..hihihi...kau ilhamku kata Man Bai.
Ni gambo yang sku snap ni masa dah nak balik...nampak sipi2 je..hihi..boley la tu...




Payung kuning yeeee...Rasa cam nak pakai seluar koboi yang ada bulu2 tu plak.. feeling jadi cowgirl bila masuk area rumah dia ni  :)




  Ni banglo jiran dia..tak siap lagi...sayup diatas bukit.. ishhh..bila nak merasa dok banglo atas bukit ni. Hihi.





Gambo 60 an jangan dilupa...hihi. Hitam putih kehidupan kannnnn..




Last sekali...tengok lah syana dan adegan rajuk nya itu...siap pandang tingkap ko....punye lah tak nak kawan dengan aku..elleh..jap lagi dia yang buat2 baik dengan aku.. kikiki.
Kena marah sebab nakal sangat.. pastu mengadu kat ayah..ammi tak takut pun dengan ayah kakak tu....hahaha..

No comments:

Post a Comment