Monday, January 25, 2016

CAMERON HIGHLANDS 23 & 24 Jan 2016

Hai haiiii.

Ewahhhh.. awal2 tawun dah bercuti ke Cameron ek..

Dah itu je yg dekat... jgn pelik kalo setawun aku update bercuti ke Cameron ni 6 kali tau...kakaka.

Ok..percutian kali ini super duper bajettttt tp meriahhhhhh...gitew.

No ole2.. sayur,bunga, kaktus, strawberi memang takde.

Aku beli utk makan di atas je , spend rm10 utk stoberi dicicah nuttella.. sebab dah tau bila bawak turun stoberi nye malangok masammmmm!!!!

Makan memacam2... tapi still berjimat. Takde pembaziran. Sume licinnnn...haha.

Jagung,keledek ball,pucuk labu goreng tepung,lagi ape ye yg kitowang makan...sedia maklum,tempat sejuk sangat membuatkan kita laporrrrrrrrr sepanjang masa...huhu.


Orait...di sebab kan aku naik Cameron ari sabtu...aku pun agak rogi kat situ...plan naik ari ahad..tapi dah laki aku ada hal.. moh la kita naik sabtu..meredah jem kat atas nun...

Hotel di cameron ni mengenakan caj superpeak... sebab hari thaipusam.
Rata2 aku survey, rm300 keatas. IRIS House Hotel rm 329. Rainbow hotel murah sikit rm 220... ni aku memang pg kat sume kaunter hotel tu tauuu..bukan survey kat internet..huhu. Aku ingat nak cari bilik utk 2 pax je..himpit2 je tido...hahaha..jimatttttt...

Akhirrrrrrrnya kitowang check in di Planters Hotel , Tanah Rata.

Masuk yg ni kali ke 4 dah check in sini kot. Rm 195...huntong nye check in kat sini... Planters TIDAK mengamalkan rate seperti mana hotel lain. Ko check in senin ke selasa ke sabtu ke....hari publik holiday ke... harge itu laaaaa jugek.

Bagus nya Planters itu la.

Tapi yg tak bagus nya, di bawah nya tourist sangat ramaiiiiiiii... bukan apa...takut bebudak ni ternampak adegan tak sepatutnya je...tau la tempat sejuk,kang ada plak couple yg ehem ehem..mana la tau time kitowang lalu plak deme buat hal kan.

Situ port lepak pelancong sambil isap shisha....hahahaha.sebab kat sebelah bawah hotel tu ade restoran makanan arab.

Syookkk ooo..bukak tingkap je aku boleh bau nasik arab...hahahahaha...dapur restoran tu betul2 atas bilik aku...kehkeh..

Bilik utk 2 org..katil king size...alhamdulillah muat..yg best tu bilik ni ada partition. Selalu kami amik bilik 2 queen 1 single,takde partition.

Hamboi...kemain suka la bebudak ni...kejap kang Izzara berlari ke sebelah sana..yg kakak nya menyorok tepi katil...hahahahha..

Seronok anak anak...

Ni aku yg berjanji dgn Kakak ni...masa dia demam ari tu...aku cakap kalo dia sihat esok, kite pg cameron , tido hotel...haaaaaa..kau... janji di tepati la nii..hahaha.

Ok...sambung lain ye...


Kalo korang perasan, semenjak masuk bilik,  Izzara sebuk mengelek kesana sini buku  Astro view hotel tu...hahaha
Izzara tgh study kot.. mungkin dia nak tau hbo tgh tayang cite apa skang..hahahaha

No comments:

Post a Comment