Saturday, January 30, 2016

Sebelum Anak Ke Sekolah

Sekadar peringatan utk diri sendiri.

Iyeee.

Tau .. waktu pagi merupakan tempoh kritikal bagi parents yg nak hadap pegi kerja..hadap hantar anak yg nak pg sekolah lagi.


Stress kan.

Kita akan mudah marah.

Macam aku, aku nak kejar punch kad.
Tapi aku tak boleh tinggal kan anak aku dengan laki aku...lepas diorang kuar umah baru aku gerak pg koje. Rasa tak puas kalo aku yg tinggalkan diorang...huhu. Kalo tak pun  kami kuar sama2...

Tp masing2 punya haluan.

Betul....aku rasa macam beruntung sesangat ibu2 yg tak berkerja...beh hantar ambik anak mereka... Jelez jugak..tapi dah ini rezeki kami...redho je la.

Semoga Allah permudah kan kami.

Jangan marah anak kalo anak merengek2 bila ada yg dia tak puas ati. Kita layan kan je...bagi diorang seronok bila kuar umah tu..bg support..bagi kata2 yg positif..

Anak kita nak pg sekolah,nak tuntut ilmu. Kalo kita sbg ibu ni rase stres memanjang..camne anak kita tu nak belajar dgn aman kan.


Kita ubah mood kita supaya org lain mendapat manfaat dari nya.

Insha allah.

Allah bagi kesusahan. Allah jua lah yg bagi kita jalan. Yakin lah itu. 


No comments:

Post a Comment