Tuesday, March 15, 2016

Kelam kabottttt!!!!

Erm...aku kalo boleh tak nak merungut rungut pasal kerja dalam dairi buruk aku ni. Kang laki aku baca...dia kecam aku lak...
"Orang nak koje, dia pun nak koje... Baru hadap masalah sikit dah menggeluporrrr"!!!!

Tu stended skrip dia la tu.

Atau pun dia ubah sikit, ayat nya lebih kurang camni...
" haishhh... Koje ... Memang lah camtuuu"...

Kan...

Ye kan Cek Mail ??

** bajet orang bace blog ko, poyo.

Ok...balik cite asal..
Aku stress oi koje camni.
Kelam kelibut.
Masing masing punya arahan sendiri..kita yg mentimun ni di gelek sesuka hati. Memang la ko dorian....agak2 laahhhh kan.

Kang kalo aku tempoyak kan ko kangggg....

Ada 'orang orang besar'  yg gila kuasa.
Ada pegawai yg punya jawatan tinggi namun akal nya pendek.
Ada pulak orang orang kanan yg kaki kipas dan kaki makan komisen..

Letihhhhhhh.
Penattttt.

Penatttttt.
Fed up.

Aku cuba bertahan.
Stress memang stress.

Tapi ini punca rezeki aku.

Harapan aku, semoga pekerjaan  aku ini dapat meringan kan  beban suami aku.
Dapat menyuap sesuap nasi pd mulut2 anak kami.
Dapat beli pakaian yg selesa untuk mereka.

Ada bumbung untuk berteduh.
Ada tempat untuk tidur malam nya.

Ahh...sedeh plak kalo sentuh bab keluarga ni.

Tak pelah.
Allah SWT sentiasa bersama orang2 yg bersabar.

2 comments:

  1. mencari rezeki yang halal..memang menguji kesabaran

    ReplyDelete
  2. ate gitu moh le tukar kampo.kami dh lame tunggu ni

    ReplyDelete