Tuesday, May 27, 2014

COKLAT CADBABI DAIRY MILK

Korang rasa aku melampo tak bila letak nama baru untuk cadbury tuh? Melampo kan? Tapi deme tu lagi melampo bagi kita makan ba alip ba ya.,BABI kome tau! BABI! Masa kita budak-budak dulu, kalo kita tercakap perkataan babi tu,teruk la mulut tu kena kutil. Silap-silap kang mulut kena gencu dengan cabai burung. Pijorrrrr. Rasakan! Mulut tu jangan berani nak babi-babikan orang. Kena kang menyesal pun tak guna.




Aku geram betul bila dapat tau cadbury ni ada DNA babi(porcine). Setakat ni, yang confirm ada, coklat susu dengan kacang hazel dan coklat susu dengan buah badam. Dalam masa terdekat ni status cadbury ini akan diumumkan samada halal atau harommmm.



Dah berkati-kati coklat cadbury tu aku telan...Patut la benak.



Coklat cadbury ni sedapnya tak sama dengan van houten kan. Van houten ni pahit-pahit sikit. Tapi cadbury ni lemak-lemak manis. Hhmmm.. lemak? Uwekkk. Mulalah aku membayangkan oink oink ni.



Anak aku suka giler coklat kinder bueno,kinder joy,kitkat tu semua...Lepas ni kena sekat coklat-coklat ni. Bior la anak aku teghoyak sekuat bunyi boeing ke airbus ke. Tapi untuk memberi coklat,tidak!


Bila benda haram dah masuk badan kita,mula lah hati tu gelap. Doa susah nak dimakbul. Ya Allah,kami memohon kepada Mu,jauhkan lah kami dari perkara-perkara yang boleh merosakkan kami.


Mintak tolong pada jakim,tolong lah alert dengan pemberian status halal ni. Makanan ni akan jadi darah daging. Ko nak ke babi yang harom tu jadi darah yang mengalir ke setiap vena dan organ ko tu. Puihh. Bahasa medic suda keluar. Ok,serius. Ini bukan main-main. Umat islam hari ni di momok kan dengan pelbagai bahan santapan yang lagho. Tengok saja lah tv kita tu. Dengan kilauan emas nya. Dengan ceria pops star nya. Tu belum masuk maharaja lawak. Orang kafir tepuk tangan tengok kita bersenang lenang berhibur berdegah degah gelak... Gelak yang terlalu banyak itu sia -sia,kawan. Mungkin sebab banyak makan benda yang tak halal kita jadi begitu.



Boikot Cadbabi!




Nampak sedap,tapiiiiii....



Cadbabi. Sungguh kau durjana meletakkan unsur yang tak suci dalam coklat ini.

No comments:

Post a Comment