Monday, May 19, 2014

Sambutan Hari Ibu

15 mei 2014, hari khamis lepas aku menghadiri program Sambutan Hari Ibu di sekolah kakak. Sebenornya aku memang maleh nak pegi... Ye lah,sorang2 kan. Kalo cek mail ade takpe gak. Ada kawan sembang. Giteww. Hahaha. Ni kena pegi sorang. Haishh.. tapi memikiorkan kakak yang beriye2 sangat mintak aku datang maka aku pun ambik cuti hari itu.


Laki aku koje malam jadi kena tunggu dia balik koje baru aku boleh pegi. Kalo tak sapa nak jaga izzara. Pastu laki aku bagitau dia ada operasi kat highway. Ada eksiden treller. Nak tengok gambo nye tak? Hehe.. aku pun tak berani nak tengok. Ada ati nak up kat sini. Tak payah.


Jadi nya aku terlewat sikit untuk program tu. 9 .30 baru sampai. Patut nya kul 9 dah start. Terlepas tengok show nyanyian budak2 tu.. Kakak berlari pegi kat aku bila nampak muka aku. Mesti dia ingat aku tak datang. Sori kakak.


Kendian ada sesi fotografi ibu dan anak,sekali dengan penyampaian hadiah dari anak untuk ibu. Oh..tersentuh hati ku. Ada kad dengan mug. Seronok bila dapat hadiah dari anak ni kan.


Acara seterusnya, membalut mumia.. Budak2 ni ada yang terpilih untuk menjadi mumia. Kakak pun terpilih. Ekceli,dia yang volunteer. Hahaha.. Nasib la kakak. Sapa suruh angkat tangan. Hahha.


Aktiviti makan plak lepas abih sesi gelak2 tu. Perut pun dah marah2 ni nampak nye ( kakak ni bila perut berkeroncong,dia ckp perut tu dah marah). Apa kaitan ntah.. hihi.. Jangan marah ye kakak.



Pada aku,hari2 adalah hari ibu. Semoga aku akan menjadi ibu yang terbaik,yang boleh menguruskan keluarga nya,dan boleh mendidik anak2 dengan sempurna. Selamat hari ibu kepada anda semua dari saya ibu yang havoc! Hahaha.


*simple plak entry ni ye. Tengah koje ni. Tak boleh nak kesentret sangat. Kihkihkih.


Me with my manje



Syana berjongkang jongkit dengan hepi sekali..hihi




Jaga2 kakak.. tinggi tu..



Fail kakak. Semua keje,hasil karya dia kat sini la letak nya.



Ni lepas makan,boleh beramah mesra dengan anak masing2..




Pondok ni macam best kan.. boleh main masak2 ni..



Kerusi syana..




Sesi makan




Dia dah start dahhhhh... watak nenek kebayan dah meresap dalam diri nya. Ni mesti sebab boring ni.









Ada orang sponsor kek.. aku sponsor kuih... beli ok.. takde masa nk buat. Kahkah






Mumia... tatutttttt




Muka menyesal dah mule nampak Dengan jelas..kikiki




Mokcik2 ni sibuk buat 'tepung bungkus' kat anak aku ye... Sian kakak. Paneh.





Yeayy..balikkk. Masa ni aku yang suh dia kemas beg cepat2. Aku ni kalo time balik,mesti semangat patriotik tu datang. Haha.




Syana yang paling tak suka berjemur.. jenuh aku suh dia berdiri nak snap gmbor kat situ.. paneh katenye.. Siap ber ish-ish lagi kat aku. "ishh,ammi ni paneh la,tak nak la kakak". Eiii budak ni. Diva nie anak aku. Macam la putih sangat.

Itu je la coretan aku..baiiiiii. Ngeeee. 

No comments:

Post a Comment