Monday, April 14, 2014

Fenomena tudung bawal by Yuna Bella.

Plisssss jgn lahar makkkkk
Ngihngih

Hai Geng!

2,3 hari ni sana sini orang dok bercerita style  bawal by Yuna Bella. Aku tak kenal sape dia dan aku sangat pasti dia pun tak kenal aku. Haha. Yang aku tau,she is a blogger..meh skodeng kat http.//yunabella.blogspot.com. Budak remaja lagi dia tu kot. Aku tak sure. Nanti aku CSI kalau rajin.

Dia mencipta gaya tudung bawal yg menyerupai tudung fareeda. Ala..style bertingkat-tingkat  tu..Tapi bawal tu takde la bertingkat 3layer,takde la setiap layer berkaler blocking bagai. Merah biru kuning..itu tv3 punye kaler. Hahaha..Yuna
Bella tu cuma menyimpul kat depan tudung tu dgn brooch besor ala fareeda. Tapi lebih labuh drpd tudung fareeda tu.

In my opinion,memang cantik design budak tu. Ekceli dari zaman dulu dah ada design tu tp cam biasalah.. "fashion is something that a style is kababom at de right time n right place". Isu mawar yang teruk kena hentam tu menjadikan org fomfuan kat Malaysia ni  nekad utk memboikot fareeda yg senteng nampak t***k tu. But trust me..boikot fomfuan ni tak lama. Bulan depan dia akan sibuk bukak page  fareeda nyata jelite dlm fb utk cuci mata design apa yg terbaru. Kan?????? Aku fomfuan jugak tau!

Tudung fareeda ori aku tak penah beli. Kakak aku si maria tu,dah berlambak koleksi fareeda dia. Duit dia la kot yg bg mokcik paridah tu untung 90 juta-juta!! Hahaha.

Pada aku, tak kisah la gayakan tudung tu mcm mana. Ada yg gile berturban,bershawl,berhalfmoon,berbawal,berpashmina,berawning ke tak de awning ke,bersyria ke,berinner ninja ke,as long as ko tutup aurat..OK je. Ko rasa ko canteq,tp org len tgk ko tak canteq, ko nak marah? Pedulik kan! Tak pyh sentap!!! Kadang2 org sekeliling kita adalah jenis yg mcm tungau. Tak nampak tp ttp menggangu idup ko dalam diam2. Wahh..falsampah sarap suda mari. OK..aku nk tunjuk diriku berbawal ala yuna Bella. Plissssssssss jangan kutuk me. Nanti me sentap uolls mesti tak reti pujuk. Sebab cek mail sorang je pandai pujuk. Kihkihkih..sekian terima kasih.


Posted via Blogaway

2 comments:

  1. Cik Iput..bawal goreng ltk sos pun sdp..fevret sy tu. Haha..kak,sdp gile nasik lmk tu...mcm mak sy punye sambal...sy bg 4 bintang!

    ReplyDelete