Friday, April 18, 2014

Jagalah maruah diri.

Aku ada 2 org ank pompuan. Aku sayang mereka. Lebih dari segala2nya. Harta mahupun nyawa aku sendiri. Semua IBU akan ckp mcm tu kan. Izzara Dan syana..korang lah lambang cinta ayah Dan ammi.


Short entry je ni. Kang bila bebel berjela,banyak melalut je. Terus pada tujuan asal. Kita ni pompuan dah diajar dari kecik jaga tingkahlaku kita. Jaga  perangai. Jaga segala2nya. Jangan malukan mak bapak. Tapi sekarang ni di zaman gajet yg canggih manggih ni..macam2 yg berlaku. Sana sini maksiat. Yang bangga bila buat maksiat pun ada. Tak takut ke azab tuhan? Tak malu ke nak mengadap tuhan nanti. Sanggup ke tgk ayah kamu pikul dosa2 kamu?? Ya Allah..lindungilah kami Dari kesesatan. Jauhkan kami dari perkara2 yg tak baik. Jauhkan lah  keturunan kami Dari kesesatan.


Kpd izzara dan syana..bila kamu semua dah dewasa. Ammi Dan ayah harap kamu berdua boleh menjaga diri,maruah keluarga,ingat dosa pahala sebelum nak buat apa pun. Ammi sentiasa mendoakan yg baik2 utk kamu. Jangan kecewakan kami ye sayang... Dunia ni sementara. Kita tak kejar dunia sayang. Di 'sana' tu yg kekal abadi. Apa  yg kita buat di dunia ni semuanya dinilai esok. Takde apa yg free. Segalanya berbayar. Itu saja. Peluk cium dr ammi..

Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment