Monday, June 30, 2014

Menu fevret untuk bukak puasa..

Ni tengah takde keje ni.. meh kita menaip meh.

Entry tak boley blahh.. Menu fevret aku untuk berbuka puasa..hahaha.

Takpe ke cerita pasal makanan time ni? Kang basah keyboard dek rembesan airliur kang... naya.

Aku cerita je la kot.. gambor tak payah letak. Hahaha.


Aku cerita,pastu aku letak gambor dari gugel ye. Gambo aku tengah menganga nak melahap.. takdooo!!


>> Air fevret......... teh o panas (taste ongtua sangatttt)
Suka je air tebu,air kekwa,bandung ni sume...tapi tetap akan cari teh o panas jugak. Rasa lega,puas..

>> Makanan.. ... nasik berlauk,nasik tomato,nasik lemak,nasik beriani.
Pendek kata nasik mesti ada. Kalau takde nasik,aku tak heppi. Hahaha. Bihun,mi,laksa...tak berapa nak jalan sangat. Tak kenyang kot.

>> Kuih -muih...... tepung pelita,tepung bungkus,badak berendam,bingka ubi kayu,onde2...
Kuih musti ada. Nanti lepas makan nasik,sambil menyandar tu balun kuih plak. Hihi. Side dishes kekdahnya.


Motip taip makanan fevret? Nanti kalau korang masak nasi tomato,anto lah sikit umah aku ye.. tak payah banyak.. 1 sia pun boleyyy.. kihkihkih..





Badak berendam...♥♥
 Mana badak nya? Tengah menyelam sambil minum air kot. Kihkih.




Tepung pelita..♥♥


Gambor cedok dari gugel. ;D
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment