Tuesday, July 1, 2014

Mulut Lenguh..Tekak Kering

Adehhh.. lambat nya nak pukul 4.30 petang.
Oh ya... staf2 state negeri Perak boley balik pukul 4.30 petang ye..Horrreyyy. Sepanjang bulan Ramadhan ni taww.. Federal pukul 5 ye..jangan ngengade ngikut kami yang koje state ni!


Teringat cerite kawan teman, Cik Iput. Dia suka drift dengan staf mahkamah sebelah ni. Budak tu bawak laju giler kottt. Tu yang dia nak eksen boley balik awal. Hahaha. Deme bersaing pegi/balik koje T.Intan - Seberang Perak..kemaen drift ko yee. Mengaum2 agaknya kete die.. kihkihkih. Tu la nak cite ni....dia bangga la dapat balik awal setengah jam dari budak mahkamah tu... Hadoiiii. Setengah jam pun nak bangga. Berani kalu,jom balik kul 4 petang ni..amacam Cik Iput? Ader beran? Kahkahkah.


Ok..ok..puasa ni jangan gelak banyak sangat.


Meh kita menaip dengan riang ria.


Aku punya koje ni.. dok kat kaunter.. macam receptionist la kekdah nya. Orang awam yang datang ni sume nya bawak stok soklan2 yang mencabar kesabaran,menduga iman! Nak2 tengah bulan puasa ni. Lain macam peel diorang ni. Tepon pun aku nak kena jawab jugak.. Kerja Operator pun iye jugakkk. Yang caller2 ni pun 1 hal..penat weiiii. Bayang kan lah dari pukul 8 pagi sampai 4.30 petang asek menjawab tepon. Haishhh...


Tu yang kadang tu cramp kapi2 mulut aku ni haa. Lenguh mulut. Ni bulan puasa ni lagi la..Tekak kering. Dah asek bercakappppppppppp je. Kena ekon ni plak sejuk bedik.. hurm..


Ya Allah..berikan lah aku kekuatan untuk menghadapi semua ini. Permudahkanlah urusan kerja aku ini.


KERJA ..... SEMUA JENIS KERJA ADA CABARAN NYA ;)








Bukan 1, bukan 2,bukan 3....tapi 4 talian aku control hokeyyyyy...4 line!!!!



58 talian sambungan... pengsannnnn. ;)
Camne lah mulut aku tak lenguh?
 posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. tak dpt nak bangga. budak tu pun balik kul 4.30...confirm cabut awal tu......
    Cik Iput ' AYMP'. so, xleh nk balik kul 4...AYMP la sangat....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik iput... aymp tu mende?
      Nape org mahkamah blh blk awl. Ishh. Deme fedel kn

      Delete