Saturday, July 12, 2014

Izzara kena Injection

Pagi tadi bawak izzara pegi klinik yusuf kat bidor. Doktor Yusuf tu memang sempoi. Macam sembang dengan pakcik tua kat kedai kopi usin jeee. Hihi..

Izzara inject 1 tahun (MMR ke nama vaksin tu?lupe lak..) pada usia dia dah setahun sebulan hari ni. Hihihi. Bukan nya terlepas pandang. Bukan lupa. Dulu masa dia genap setahun badan dia tak sihat. Demam la. Selsema la... macam2.. pastu minggu lepas aku balik kampung plak. Sudah nya.. hari ni kena pegi jugak. Musti.

Klinik ni memang selalu full tau. Jangan pelik. Kalo datang,memang ramaiiiiii je patient nya. Doktor tu bagus,ramai yang dah biasa.

Tadi kitowang pegi register,pukul 10.30 pagi. Pastu laki aku tanya staf klinik tu agak2 giliran kitowang kul betapa. Dia cakap lagi sejam..

Sejam???

Hurmmm.. meh la kita ke KFC.. bagi budak2 ni kenyang dulu. Kang kalo deme lapo memang hazab la jawab nya.

Masuk je kepsi,pg kaunter..."set nasi 1,air milo,makan sini"..

Haduiii... telan2 ailiyo aku tengok ayam drumstick yang digoreng sempurna tu...

Tengok nasik yang berasap tu pun aku dah gelisah.. sup fish ball tu...ermm...

Camne nak suap budak2 ni makan.. aku dah terbayang2 kenikmatan menggigit ayam kepsi tu...

Gulp..puasa..puasa..

Dugaan betul la.

Cek mail rilekkk je.

Masa aku menyuap budak2 ni makan..aku acah la nak bagi ke mulut dia..


Buat derrrkkk je dia. Boring la tu. Budak2 makan,dia kena tolong pegang izzara.

Elleh. Tak payah buat muka toya la cek mail.
;)

Dah kenyang tu pegi klinik tu..sampailah giliran kitowang.

Izzara tak takut doktor. Bukan la aku nak cakap anak aku bagusssss. Tidak. Sebab masa syana dulu....korang tau camne? Syana dulu..masuk bilik doktor..belum kena check pon dia melalak sampai kuar anak tekak. Kuat drama syana ni. Sungguh. Aku tak tipu.

Tadi izzara siap pegang2 alat nak ambil bp atas meja tu. Tu kalo di bior jap lagi merangkak atas meja tu plak.

Hishhh izzara ni.

Pastu mulut dia kemain lah ringan....pokpekpokpek...bahasa dia la.. aku pun tak paham.

Tu doktor tu gelak tu.."hamboii.,bising mulut dia ye,dia tak tau kite nak injek dia ni.."

Pastu start sesi telangkupkan dia kat riba aku. Ayah dia pegang tangan..aku pegang kaki dia.

Aduihh. Menggelupur la dia.

Sib baik doktor tu expert. Kejap je dah siap. Good job doc!

Izzara nangis. Waaaa. Tapi sekejap je. Pastu dia gelak2 balik. Sampai je umah,bagi ubat. Doktor suruh terus bagi ubat. Takut demam. Ok.. tu je la nak cite.


sajeee... takde kena mengena. effect kembor 4. Hikhik




Suzy pun ikut. Sape ngajak ntah. :)




Sesi memberi budak2 makan...cek mail muka tensen. Haha




Kepsi lengang..sunyi sepi. Untung arr pekerja kepsi. Boley main candy crush kat kaunter lagi haa.
Bulan puasa kan..



Lepas injek. Nak balik umah. Izzara sibuk check ubat demam dengan syringe yang klinik bagi.. janji dia diam..aku bior kan je kete berselerak.
Hihi.
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment