Wednesday, July 2, 2014

Eye Liner dan Puasa

Ape kaitan?

Tetibe eye liner... gandingkan dengan puasa plak tu?

Aper cer??

Aku masuk koje ari senin kelmarin...muka memang tak boley blahhh. Takde la mekap macam selalu tu. Bedak,lipstik nipis je. Ok je rasa nya.

Pastu budak praktikal kat unit aku ni tegur.. " kak win tak cukup tido ekkkk??".

Ok.

Pastu ada lagi yang tegur benda yang sama gakkk. Tak cukup tido?? Kome nak suruh haku tido 12 jam ke. Cukup la orang dewasa ni tido 5,6 jam je. Bukan nya kita ni baby lagi. Aku cukup tido la weiiiiiiiiiiiiiiiiii. **€%%:/%^&&&/"$": hurmmm..

Ok. Fine.

Aku pun amik eye liner dalam beg...buat garisan atas mata. Tak tebal. Tak nipis. Just nice. Pastu sapu maskara sikit..

Bagaikan magik... berubah muka dari muka tak cukup tido ke muka cukup tido!

Ngehngehngeh...

Mata aku ni kategori mata kecik.. jadi kalau tak pakai eye liner.. memang nampak kecik sekecik atom la kekdahnya. Jadi kalau pakai eye liner,mata aku akan nampak bermaya sikit...idak la macam kena ketumbit jee. Hikhik.

Bulan puasa ni tido kita ni tak menentu kan. Kalau dapat tido pukul 10 malam pun dah kira untung. Anak2 aku ni pukul 11 lebih baru lah masing2 cari bantal. Kang nak bangun sahur... pastu kalau nasib baik..sempat la tido sekejap. Kalau budak2 tu terbangun...memang kim salam la dapat tido! Hahaha. Camnerrrrrrrr.


Hurmmmm.. Dah anak kecik ni macam ni lah kan...

Berbuka lagi 1 hal. Bukan nya reti nak main sendiri. Sibuk mengendeng tepi kaki kita. Padahal dah bagi makan kenyang2 tu. Bukan nya lapor. Hurmmm..







Mata suci tanpa sebarang kesan kosmetik. Layu di hujung mekar. Nak tido balik umah la woi.





Giteww.. baru nampak mata!
Jadi bulan puasa ni,kena la mekap jugak. Bedak sikit,eye liner sikit,lipstik sikit. Kang orang cakap muka kita macam pontianak twiligt saga plak!
Bukan nya apa..diri kita perlu nampak segar bertenaga walaupun tengah berpuasa...padahal lembikk jugakkk. Hikhik.
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment