Monday, September 1, 2014

Memadu kasih di Iris House Hotel..Cameron Highlands..


Sempena cuti merdeka lepas, aku dgn family aku gi bercuti ke luar negeri.

Negeri Pahang jeee..hahahahaha....

Oh ya...hai semua....eksaited kemahin nak bagitau dia pegi luar negeri ye....intro ntah kemana..trus masuk isi cerita...huhuhu.

Ok...kitowang tido 1 malam kat Iris House Hotel,Tanah Rata.

Bilik 1queen dgn 1single bed...RM310...

Ok..mahalllllll....sebab kira cuti umum kan...

Takpe..ceq mail yang tukang bayor..kita ikut jeee..hahaha..
Iris skang ni dah lain.Masuk yang ni,3 kali lah aku tido Iris.
Cantekkkk dah Iris ni tau.

Dulu aku penah stay kat hotel ni masa Syana belum lahir...skang ni dah renovate banyak....harga pun dah lain...ok..nice...aku sukeee...

Bilik luas..ada balkony..malam2 ceq mail merokok kat balcony sambil melayan perasaan...situ port merokok dia la...selain dalam jamban! Hahaha. Bilik kami tingkat 4..tinggi gak..gayatttt..aku tak berani dok balcony lame2...kecut pewut.



Syana macam biasa laaa..tukang audit katil...lampu...tv...curtain...bantal...Tu memang tugas hakiki dia. Orang lain jangan berani2 nak audit dulu sebelum dia..awassss.

Bilik air ok...bersih...tapi lampu problem..tak menyala..mandi pakai flashlight kat hp tu...euwww..scarry ok..mandi malam...mandi air panas,tetibe cermin muka tu berwap..tak nampak muka kita...aku mula terbayang cite Juon,Darkwater...aduihhh...melilau aku tengok atas bawah kiri kanan ..

Kot2 ada lembaga berambut panjang...aku maleh nak kol maintenance hotel...ingatkan lampu luar toilet tu cukup terang...pastu aku ingat nak mandi bukak pintu jeeeeeee....hahahahaha...tang mandi bukak pintu tu korang jangan pecaya lak ye..aku merepek.



Ni kat lobby..

Haaa..kat lobby Ni ada jual henbeg tauuuu..kot korang berkenan ke..boleh grab ye..jangan memalu..bukan untuk show suka2 ye..Beli jangan tak beli...

Petang tu kitowang berjalan kaki pegi Pasor Malam...15 minit ada kot menapak...huhh..lenguh...masa pegi tu ok la...handsfree.tangan tu berhayun di bawa angin...giteww...nak balik,ambik kauuu...pokok bunga 2 pasu..sayur..buah stoberi..tu belum mainan syana...lampu doraemon...ape lagi ntah...lenguhh weii..Tengah jalan pun snap gambo...tourist kate kann..kikiki..Ceq mail beli pokok rose dengan azalea....Mak mertua aku pesan..



Stoberi salut coklat...uishhh...sedappp...kat cameron ada jual coklat celup ni taw.. rm5 je..boleh celup sendiri...nak nipis ke tebal ke..suke ati korang..
Siti nurhaliza minat stoberi coklat ni kan...aku ni tiru dia la...haha. Ehhh..Tetiba rase nak nyanyi lagu tema cite Rindu Waklu 200%..hahaha


Izzara sukeee stoberi..Muka dia tak berkerut langsung bila kunyah buah merah tu...abih gak la 3 biji sekali hadap...sampei kuar air stoberi tu kat tangan dia..makan ke perah ntahh..hihihi

Izzara makan ubat gigi. Tak cukup stoberi...ubat gigi pun nak balun ke dikk. Ish...pelik2 adik ni..sume nya nak test rase..



Ceq mail memang suka buat muka tak semenggah...ko mampu pejam mata masa aku suh dia ready nak amik gambo? Sakit ati kan...hahaha


Haaaaa...penutup telinge tu kakak yang nak beli...pastu dia taknak pakei..rimas kot. Aku gakk yang guna. Comel lak rasenya... hahaha...ke aku yang perasan?

kakak punya posing memang tak leh lawan..lentik barat daya timur laut pun boleyyy.


Bawah ni gambo gerai air kelapa laut africa...rm3 sebekas ok...mahei...yang jual sebijik tu cecah Rm 8 pun ada..isi dalam tu boleh korek..sama macam air kelapa muda...rasa nya macam air mata kucing..sedap gakkk.. Lain sikit dari yang tempat kite bawah..yang cameron ni kecik sikit...nape ye..





Produk Cameron. Teh tarik 3 in 1.. Rm 18.50...memang mahal sikit dari rege kat tempat bawah kita ni..sebab produk yang kita beli kat cameron ni untuk eksport ke luar...tak tau la betul ke tak..tu sebab kualiti nya tinggi...memang sedap kalo teh beli kat cameron ni. Kakak ipor aku yang dok cameron ni tak beli teh kat bawah..sebab teh bawah rasa lain dari teh yang jual kat atas.




Balcony...sejuk bila sesekali angin bertiup...









Adikkk..nak beli ke henbeg tu....duit cukup ke? Hihi










Bila aku up kat fb aku kat cameron,mesti ada yang komen..asal bercuti je naik cameron...

Tahun 2014 ni,aku naik 2 kali je...idak la 45 kali ke..26 kali ke..ntah...pelik kannn..
Aku punya suka la nak pegi mana pun. Duit laki aku. Bukan duit hangpa pun..Janji aku bahagia....kannnnnnn? Korang pegi la bawak family korang tu holiday..tak payah nak sibuk komen asek2 pegi cameron...sepak kang bisu seminggu.

Dah la anak aku ni jenis cepat rimas bila dok dalam keta lama2...pegi Johor kang ntah macamane Izzara mengobak. Memang nak bawak diorang gi Legoland..Tapi.. Tak sanggup aku nak memujuk budak mengobak dalam keta.. sakit telinge taw..runsing aku..

Oh ya,jem giler cameron time cuti merdeka ari tu...kira nasib baik je kitowang dapat bilik,sebab dah suh diorang reserve kan bilik..ondaway nak sampai Tanah Rata baru kol suh reserve 1 bilik..sib baik diorang layan...staf tu dah pesan dah,kalo ada yang nak bilik tu...kami belum sampai jugak,dia terpaksa jual gak. Rezeki kan..dapat gak bilik tu.


Ok....tu je stori cuti merdeka aku..walapon pegi bercuti dekat2...tapi kami heppi...itu yang penting...korang2 tu kalo ada member korang up kat fb pegi bercuti mane2...korang tak payah la type  komen2 yang annoying aku nak membaca nya....hahahaha..
Gelak gelak gak..tapi tang annoying tu aku serius tau..
;)
♥♥♥♥♥♥♥

2 comments:

  1. Salam, sis.

    Kebetulan sy nk check betul tak Iris House ni semua bilik Deluxe dia ada balkoni, rupanya dia buat full renovation ye? Sebab sy pernah stay sini tp asyik berbalas pantun dengan wife cakap yg bilik di Iris dulu mcam takde balkoni masa kami duduk, tapi tu lah tak ingat. Sebab rasanya masa tu tahun 2008 lagi. Hahah lama sungguh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam. Deluxe room semua ada balkoni. katil one double bed n two single bed. utk bilik triple room n quad room tiada balkoni. baru2 ni kami stay di iris sbb ada wedding di ringlet. kami amik quad room, malang nya tiada balkoni,blk lain semua dah sold.. huhu la suami sis sbb port merokok dia takde hihi...

      Delete