Wednesday, September 24, 2014

Minum Petang ..Teh Serai Spesel...

Hai.
Petang semalam ujan lebat.

Tik tikk tikkk..

Balik koje..terus pegi dapur...serai pun banyak kat dapur tu...
Teka apa aku nak buatttttttt ??? Tak payah teka la. Lambat sangat korang ni. Hikhik.

Aku buat cuat cucuq jagung, teh serai...siap pencuci mulut kiwi salut coklat..

Coklat balance pegi cameron hari tu...belum expired lagi...ngappp jee.

Sedappppp. Masam manis.. ingat nak buat jus kiwi +  asam boi...tetapiiii....maleh nya lahaiiiiii. Takkan ujan2 pun nak minum ais2 kan.. Sangat tak relevan. SAYA BANTAH YANG ARIFFFFFFFF !!!
Meh la kita tatap gambo makan ni haaa.




Serai ni bagus tau.... tapi aku tak lalu minum ayor serai o....aku buat teh serai. Sedappp. Rasa pedas pahit2... korang try la ye.

Khasiat air serai ni...buang angin, kaedah detoksifikasi, memperbaiki sistem pencernaan, turunkan tekanan darah, kurangkan senggugut...macam2 lagi lahhhh...
Even pompuan dalam pantang pun elok minum air serai ni...

Cara buat teh serai ni senang giler. Buat macam teh biasa. Serai tu titikkan...pastu rendam dalam teh panas tu..rendam lama2. Nak lagi pure,rebus air dengan serai2 tu sekali...Tapi aku prefer rendam je..Wangi je bau teh serai ni tawww.
Ok...story dah abisssssss. Lalalalalala...

No comments:

Post a Comment