Friday, September 19, 2014

Salam Jumaat...

Haiiii...

Ntah mengapa pagi ni rajin nak berhapdet blog...

Tapi takde benda nak cerita pun. Haha.. Tu pun boley ke??

Petang semalam aku balik koje ujan lebat weiii. Siap kena pasang lampu tu..huhu...sian aku...bawak 60 km/j pun dah gayat..tetiba masuk lopak air lagi la gayat...

Pagi tadi sampai Opis pukul 8.01..otomatik merah la kad tu..bukan 'gagal/kandas' ye..tapi lewattt. Adehh. Kena tegur dengan CC yang bertugas jaga punchkad tu..
Aku seloroh je la...'traffic lite dpn ni merah nya lama sangat'..Itu alasan aku..

Kawan aku bagitau tadi..sapa yang lewat tu punchkad nya dah diambil...tak tau la plak apa tujuan nya. Penin...

Umah aku jauh...makan 45 minit baru sampai Opis. Kuar umah awal..tapi kadang2 banyak sangat kete2 lembab ni yang menyukarkan perjalanan aku untuk ketempat koje..betul...kita nak potong..tapi tempat plak tak sesuai..terpaksa follow kete tu sambil menyumpah seranah...kannn...aduihhh. Sabar je la..

Kat Opis aku ni ada spesis yang punch pukul 7 ..pastu pegi anto anak sekolah ..pegi market..balik Umah baru mandi..bersiap..pukul 9 Baru masuk Opis..ok ..yang buat perangai camtu opkos la yang Umah nya area sini..

Korang rasa camne. Sakit ati kan..

Memang aku sakit ati..

Ada yang datang punchkad tu masih berkaftan..baju tido kelawar hokeyyyy...

Omaigoddd.

Kat area punch kad ni memang ada CCTV.. Sapa yang tolong punch untuk member akan dikenakan tindakan.

Oooo..diorang takut kena tindakan..gigih kunci alarm pukul 6 pagi..datang Opis punch siap2...kendian balik Umah..Barulah mandi bersiap bagai..so masuk Opis kul 10 pun takde hal kan...

Sikap apa tuuuu...
Pemaleh Ke...ye la kot..pemaleh...

Lembu pun tak maleh macam kauuuuu.

Gerammmm.

Jangan burukkan imej penjawat awam. Ingat tu.
Aku pernah baca..'Kalo ada masalah yg menyebabkan kita masuk lewat..kita kena gantikan masa kita diluar tadi tu utk bekerja.. Kalo masuk kul 9 ko balik la pukul 6 nanti.. '

Baru berkat rezeki kita.
Hurm. Kita ni pun dah tak berapa nak kisah bab2 berkat ni kann. Dats de problem!!

No comments:

Post a Comment