Friday, November 21, 2014

Awesome Kitchen Tools

Waahhhhh..mudah nya kerja2 di dapur bila ada tools2 yang berinovasi dan kretip ini. I very the like so many manyyyyyyyy. Kihkihkih.
*Sumber dari page Design T kat fb...


Aku ni kadang tu diserang penyakit malehshiokor....bukan nya aku tak nak masak..
Tapi aku membayangkan kerenyahan2 memotong bawang,memotong kulit kentang,menghiris itu ini...arghhhh..tidakkkk.....lantas aku menyuruh hubby ku menapau nasik hayam di gerai simpang depan ni. Hahahahaha. Kronik sungguh penyakit ku ini.


Keselamatan jari harus diutamakan. Kuku harus didahulukan


Potong..timbang..potong timbang...tak payah la nak menyusahkan diri nak cari measuring weght dalam gobok nun. Chopping board cum measuring weght. Wahhh.



Aku kalo masak yang berkuah ..masalah utama aku mesti .. eh nak letak mana senduk ni..eh senduk tadi aku letak mana ni..haa..masalah selesai dengan senduk holder ni. Bravooo.



Wiii....ice cube yang very easy to made. Nak kuor kan ice pun very the easy.. tak payah nak rendam kejap dalam air..ketuk ketuk pakai alu lesung batu...just tarik...ice pun meluncur dari atas...wahh..mesti Incik Somi pun suka kan...cepat nya Puan Bini menyiapkan teh o ais fevret nya...auwwww..



Haa..korang tak payah la penin2 nak cari tong sampah.. potong bawang pun senang. Buang je kulit tu kat lubang tu...poyong bawang atas permukaan tu...weii..senang sangat ni. Pasni rajin lah masak...kannnnn.



Gunting unik yang bermata banyakkkkk.. awas...misai mu mungkin akan menjadi bahan eksperimen Puan Bini...Hahahaha..



Ohhh...yang ni aku sangat berkenan..takdelah dapur bersepah2 dengan corong ajaib ni. Tuang makanan yang berkuah pun mudah. Tak tumpah dan bercomot comotan. Nak buang air pada rebusan kita tu pun jadi senang...basuh beras pun senang kan...takdelah beras tu membazir je bila terlepas kuar dari periuk.



Cutter 2 minit. Potong tembikai 2 minit? Mungkin kurang dari itu. Hihi.

Cuba bayangkan situasi ni.

Tetamu sampai dah..alamak...nak hidang apa ni..haa..tembikai ada dalam fridge tu..panas2 ni sedap jugak serve tembikai. Eh...lama nya Puan Bini di dapur...bersilat memotong tembikai rupanyaa...hurm...
*10 minit..15 minit...17 minit....
Eh...tetamu dah tertidur rupanyaaaaaaaa..
Puan Bini pun bengang.

Hahaha..jadi tunggu apa lagi. Dapatkan cutter ini sebelum tetamu anda tiba...

No comments:

Post a Comment