Wednesday, November 12, 2014

Syana's Artwork

Malam semalam, Syana melukis kartun. Dia memang rajin melukis. Dinding, lantai,tikar,kaki tangan..tapak tangan....huh...bukan nya tak penah larang...
Banyak kali larang..macam tu lah jugak...
Laki aku tiap2 bulan mesti beli 1 ream paper A4 yang murah sikit tu..nak bagi Syana tu melukis. Abih kertas tu...ko siap la..

Kadang tu kotak refill susu Lactogen tu dia gunting..buat bookmark sendirik..lukis bunga..pokok..matahari..kadang tu buat design kartun...pastu dia lekat kayu lidi..macam bubble talk tu...

Dia memang minat seni. Cerita Art Attact tu memang fevret dia la..

Jadi malam tadi dia lukis gambo ni..



Aku rasa cantik giler kot kartun dia ni. Budak 5 tahun ko...Siap ada pipi merah ko. 100% hasil kerja dia,tanpa bantuan sesapa.

Aku dulu pun terer buat orang lidi yeeee.. masa umur 5 taun la..
Tu pun dah bangga giler.
Siap letak topi segitiga kat kepala orang lidi tu..hahaha...


Sebenornya dia tiru lukisan ni kat majalah yang ayah dia baru beli..bukan tekap ye..dia lukis berdasarkan pemerhatian dia..
Masa dia tunjuk tu..aku puji la dia...aku punya skrip memang ikut drama jugak kadang tu... Heheheh..
"Ammi tengok kakak ni memang ada berbakat melukis. Kakak kena selalu melukis supaya bakat kakak tu makin berkembang"..hahaha..korang jangan tak tau...aku bercakap dengan anak aku memang cenggitu taww. Tu time mood OK laa.boleh berguwau senda..kalo time mood tak OK, ayat nya simple tapi padat. Hahaha..
Then,dia pun jawab,"baik lah ammi..kakak takan pernah berhenti melukis,kakak suka melukis,ammi"..haaa..ayat pilem sangat kannnnnnn...

Tu belum ayah dia masuk lagi,Mesti skrip sang ayah cenggini.."Kakak perlu melukis bersungguh sungguh agar kita boleh menjual lukisan kakak itu dengan harga yang tinggi seiring dengan nilai estetik lukisan tersebut"...
Erkkkkk.....hahaha.

Semalam ayah amik kakak Dari sekolah naik lori bomba..hehehe..ceq mail sebenonya kena running lori tu..dah la time nak tengahari plak tu..terpaksa la keluar jugak...pastu singgah sekolah kakak...anto kakak balik Umah..syok la kakak yeeee.

No comments:

Post a Comment