Saturday, November 22, 2014

BEST IN THE WORLD

Aku suka tengok channel AFC 703.

Masak masak...decorating foods..travelling somewhere and explore their foods.
Ramai celebrity chef yang masuk AFC ni..

Huh...entah bila aku nak merasa berjalan ke obersi nih.

Penah tonton "Best in the world" tak?
Dah masuk seasons 3 ekk.. kat channel 8tv setiap rabu 9.30pm..
Tapi kalo kat channel 703 ni diorang repeat yang lama2.. tu pun aku tengokkkkkk jugakkk...hahaha. Every Sabtu pukul 9 hingga 10 pm,2 episode berturut turut.

Aku start follow dari season 1 lagi taw. Tapi ada gak yang miss.



This guy..pengacara rancangan ni nama nya Razif Hashim. Dia ni pelakon jugak..Antaranya yang aku ingat... Gol n gincu (berlakon dengan fazura)..goodbye boys(berlakon dengan Lisa surihani)..
Lakonan nya bagus. And hensem too. Kulit putih..muka mix...macam mat salleh pun ada. Hidung shahrukkan hokeyyy.



Ni tadi aku tengok season 2...muka dia memang tak semenggah sikit bila menghayati makanan tu..gelojoh and sometimes looks messy..hahaha..dia pedulik hape. Mulut selemuih...mulut penuh..tangan berlinang kuah pun dia selamber je jilat....pun dia tak heran. Kadang tu kita tengok pun..ei..yekkk..tapi bila dia enjoy the food,mengunyah sambil pejam mata...kita yang kat umah ni pun tertelan telan ailior kan..



Razif..begitu sinonim dengan rancangan BITW ni..
Ni dipetik dari hasil petikan temubual Raz...

TV host Razif Hashim probably has the best job in the world — he gets paid to eat. He is currently hosting 8TV’s food travelogue, Best In The World, but claims that “it is not as fun and enjoyable as it may seem.”He tells us that filming can be difficult especially when there is more than one eatery to cover in a day.“For example, one morning I ate nasi lemak. Then we went to a puri stall that opens from 11am to 2pm. For lunch I had nasi ulam. I got to rest for an hour and for dinner at 7pm, we went to a restaurant that sells squid kerabu and fish, which I finished.”Razif says he couldn’t sleep that night. “I was so full for two days. I felt like a python.”Read more: SHOWBIZ: Food, glorious food - Showbiz -

Mak oi...hangpa nak tak keje camni? 2 hari kenyang?






Ni zaman muda belia...dia lahir 7 september 1983...masa ni muka jambu weiiiii...



Hahahaha....no comment. Hasil dari makan free kottt. Tak pe Raz, I support u walopon u 90kg..hahaha..i am your no 1 fan!

Aku suka Raz ni sebab dia jujur. Tak hipokrit. Begitu menjiwai kerja nya sebagai pengacara yang mengendalikan rancangan makan2 ni. Komen dia dalam BITW ni semuanya memikat hati aku..kihkihkih. Aku yakin tempat2 makan yang masuk dalam BITW ni semuanya mabelessss. Semua nya sedap. Kalo tak sedap mesti Raz takkan melahap sampai begitu rupa kan...hihi.

*Kalo JJCM tu aku ada sedikit keraguan...heh heh..betul takkk.

Jangan lupa kalau uolls singgah tempat makan yang best2 and nak berkongsi dengan orang len....atau pun anda telah mencuba tempat yang di reccomended oleh Raz..anda boleh hashtag #BITW...

No comments:

Post a Comment