Tuesday, November 25, 2014

Family Day SKKP part 2

Hai...

Ujung tahun baru nak publish entry yang berhabuk ni. Macam biasa la...alasan ku..dah taip draft dah...tapi lupa nak publish. Hekhek.

Aku collagekan je gambo2 tu ye..senang hidup.


Gambar atas..acara mewarna bersama family. Gigih taw aku kaler..sambil dukung Adik. Kakak macam biasa..kewl jeeee. Aku lak gelabah sebab masa yang diberikan tak sampai sejam...huh..
Budak lelaki yang pegang aku tu,anak Ibu Liza. Cikgu kakak. Peramah terlebih sangat aku ni..di buat macam hemakcik dia je aku ni. Hihi.


Gambar atas,bebudak ni tengah tuggu acara basah lenjun...yakni..mandi Air hose bomba..pergh...best nih. Ceq mail tengah prepare la tu..bukan dia buat2 sibuk taw. Memang dia sibuk. Pengadil pun dia. Penyembur air pun dia. Tamak sangat ko ni Ceq mail oi. Tengok aku ni ha..steady je...dok tempat teduh..cari kipas..Ngihhhngihh..


Ok...the best part...ko tengok diorang main ayorrrr. YA ALLAH..melompat la..berguling la..bertolak tolak la..aku dah pesan dengan kakak...jangan seronok sangat...jauh sikit dari boboi2 tu...diorang tu bukan kira. Kang di tolak nya gugurl2 ni. Tapi cer korang tengok...yang gugurl ni pun 2kali5 jugakkkk. Kihkih.

Haaaa...ceq mail datang seru daaaa. Nozle hose tu memang kecik taw. Tu untuk pameran ataupun program sekolah2 macam ni. Berkhatan ramai2 kan ada acara mandi beramai2...pun guna nozle kecik ni. Jangan plak korang pelik..kot kebakaran pakai nozle kecik ni..memang tak lut la api tu..
Operasi kalu...nozle nya besorrrrrr wei. Kekuatan air untuk nozle operasi kebakaran tu boleh pecah kan siling dengan mudah...kalu api tu ada kat siling...memang senang je la nak padamkan. Ni laki aku la cite..aku ni bukan reti sangat bab api2 ni. Hihihi. Teknik memadam kebakaran ni macam2 taw. Bukan main tembak je api tu. Tak dinafikan,tugas bomba sangat berisiko. Kita doakan je la yang baik2. Semoga selamat semuanya. Selamat pulang dengan selamat.
Eh...lari tajuk sangat nih.



Gambar atas, bomba kecik ni plak dah tergedik gedik nak pegang hose. Orang len boley pegang,adik pun nak try jugakkk...kata dia. Kihkih. Abih di tembak nya bebudak tu..
Kemain suka budak ni.

Gambar atas..dah nak simpan hose...sempat lagi abihkan baki air...bilas badan plak...huhuhu...aku senyum jeeee..kaki syana dah belumpur bagai..aku senyummmmm me...seluar adik penuh tanah...aku senyummmmm je...


Gambar bawah...kakak...hahahaha...

No comments:

Post a Comment