Thursday, November 27, 2014

Nasi Goreng Ikan Rebus


Hai.
Semalam aku masak nasik goreng ikan rebus.
Sedappppppp. Laki aku la yang cakap. Sebeno nya ikan rebus tu aku buat sendirik taw. Senang je. Rebus ikan tu dengan garam, asam keping.
Kendian rebus lah hingga empuk. Eh..ikan pun ada empuk ke tidak jugak kee. Kihkih.

Pastu tos kering. Goreng hingga garing. Sedap.
Aku buat nasik goreng bodo je. Sebab nasik goreng pandai agak rumit untuk disediakan. Hahaha. Laki aku suka la plak. Dia tu bukan jenis makan ikan rebus. Sebab kat pasar tu kan jual ikan rebus yang di rebus dengan najis2 nya sekali. Ni bila aku buat sendiri ikan rebus tu memang dia yakin ikan tu dah bersih baru direbus..barulah dia makan dengan yakin dan tanpa was was. Hikhik.
Tu je pun nak cerita.

Ceq mail tak sabor2 nak makan...aku nak snap dulu...Bengkek jeee dia. Hahaha.

Daaaaaa.

No comments:

Post a Comment