Wednesday, November 5, 2014

Coretan di kala ini...mesin basuh..

Hai.

Mesin basuh rumah aku tu buat perangai plak dah.

Dah 3 minggu kot dia 'demam'.

Berapa bijik panadol aku nak bagi dia telan haa?

Anyone? Tau ke dos yang sesuai untuk dia? Kang overdose plak,lain sakit nya plak.

Hadoiii.

Aku risau betul bila mesin tu spin...bergegor jenis bunyi bot tu. Uihhh..takuttttt...takut menyembah bumi...roboh....malu plak pada jiran2....kuat gile bunyi nya.

Malu pun malu lah...baju aku tu takkan nak bior je kan...terpaksa la guna jugak.

Gorokgorokgorokkgorokkkkkkkk...

Kadang tu aku risau..aku pegi dekat mesin tu...aku tahan...jangan bagi bergegor....dah macam nak peluk laki aku pun ada.

Mesti mesin tu gumbira sebab di peluk dengan penuh kasih sayang.

Aku dah survey mesin basuh dah...(sebeno nya laki aku yg gigih survey,aku survey gitu2 je)...tak jumpa lagi yang berkenan di ati.

Minggu lepas aku nak pegi tesco kampar, tetiba banjir plak tengah jalan...patah balik..ingat nak tunggu surut sikit...terus pegi beli goreng pisang dengan kopok lekorr...terus lajak pegi umah opah budak2 ni...tea time kat situ...sudah nyaaaaaa.....cerita mesin basuh pun terlupa sekejap dek kerana enak nya goreng pisang tersebut.

Balik rumah, perut pun kenyang, eh baru teringat kita tadi nak pegi tesco kannnn...hurm....sapa yang salah? Plan baikkkkkk punya...baru dapat goreng pisang dah lupa masalah mesin basuh kita ni.

Adoi....aku rasa better laki aku sorang je yang pegi survey dengan beli...

Mudah...

Tak payah penin kepala aku ni haa...

Budak2 ni pun tak boley nak banyak2 kerenah.

Dah...minggu ni aku paksa jugak laki aku pegi beli. Musyti.

*mesin aku tu dah 5 tahun, lebih kurang sebaya dengan Syana. Tua dah keee? Brand Panasonic. 6.2 kg je....aku ingat lepas ni terus beli 14 kg jeee...humban sekali 4 pasang celoreng pun no hal. Stenbai je rm 1800. Huh.

No comments:

Post a Comment