Saturday, December 6, 2014

Al Waleed ... nasi arab...♥


Hai...cerita pegi family day last week belum abis lagi..cer tengok tajuk entry ni..siap ada simbol hati haaa. Ni mesti ada orang jatuh ati ni...ngiiii.

Ni nak cite pasal tempat makan yang best plak. Jatuh hati kat nasi arab lerr.

Tempat nya tepi jalan je. Area Masjid Tanah. Kiri kanan nya kebun sawit. Terasa cam duduk perkampungan bunian....uuuuuuuuuu...scary gak nih. Kihkih.

Hakikatnya...jika engkorang feel betul2 suasana nya..mesti korang terbayang macam kat Baghdad...hahaha...pokok kurma di kiri kanan...tinggal unta je tak melintas depan meja korang. Kihkih...berangannnnn...


Sejuk sangat tempat nya...kebun katakan. Permai nya rasa...angin bertuip sepoi2...memang syok makan kalo tempat2 macam ni. Masa aku sampai tu aku baru check out dari hotel Corus Paradise tu...ingat nak tido Melaka 1 malam. Tapiiiiiiiiii......huhuhuhuhu...jemmmmmmmmmmmmmm. tak sanggup aku....

Ok...balik cite tadi..

Servise memang tip top. Belum duduk lagi...stafnya dah senyummmmmm dari jauh.

Baru duduk...dah datang waiter nya...selak2 menu card....pergh...

Aku mintak asam pedas. Melaka ni memang top asam pedas kan. Tapi..staf tu cakap mungkin masa sikit. 40 minit ke sejam. Ermmm...korang baru nak tangkap ikan ke ape .. ngiiii.

Never mind..dah nama pun Al Waleed nasi arab...meh kita try nasik arab dia camne...nasi arab opkos specialty mereka. Macam2 ada sini. Tapi,jujur aku katakan...nasi arab nya you must try. Simple, cukup rempah, mudah,rasa macam wahhhhhh.... Kalo makan nasik mamak ni,agak spicy kan. Ni nasik arab...rempah nya  so so...tapi sesuwai dengan tekak melayu..

Dah order....cepat je sampai air..makanan...cendol nya lagi....

Dah menjadi kebiasaan mak pak yang ada anak kecik ni....kalo makan di luar...kitowang akan pastikan makanan cepat tiba. Tu sebab aku tak amik asam pedas tu....huhuhu. Nak tunggu sejam? Memang tak la....Izzara boleh layan tab tu sejam je paling lama. Pastu dia buat hal lain. Haaa. Aku dah paham sangat da...


Ihsan gugel

Ihsan gugel
Ihsan dari incik boss gugel.... aku ni memang lemah sikit bab nak snap gambo depan orang ramei. Kebetulan time tu memang customer  nya agak ramei..Ramei yang datang nak mencekik..lagipun dah masuk pukul 2 kan...ada yang masih belum lunch lagi. Kalo pukul 4 mungkin dah kurang sikit customer nya.



Tu diaaaa..ketibaan dif dif terhormat...dress di tiup angin....pergh...syana yang very de gugurl...




Belum apa apa lagi...aku terus bukak Elmo...Izzara layannnnnn je...hehehe..

Sengihhhhh awak tengok Elmo yeeeee.





Nasi arab mandy dengan kambing untuk ceq mail. Nasi arab mandy dengan ayam untuk ai. Nasi ayam penyet untuk kakak..tak dan nak snap gambo nasik penyet tu...sowiii. Syana dah lapo daaa...hihihi...cendol tu ok......biasa je la.... Tapi nasik arab dengan nasik ayam penyet tu memang terbaikkkkk la....sedappppp.

Portion nasik tu besar..kenyang gileeeeee...ayam besar...kambing pun besar.....perghhh.

Sambal hijau tu bestttt. Sambal kicap kat ayam penyet tu layansss abis. Ayam nya lembut...cukup berasa. Perfecto! Pinggan tu besar taww..

Total kami makan....rm 37....
Berbaloi kan...3 pinggan nasik dengan lauk...3 air....cendol lagi...saya puas hati. Plus, laki saya plak yang bayarkan...hahaha..lagi la saya puassssss hatiiii. Hahahaha.

No comments:

Post a Comment