Friday, December 19, 2014

Family Day .. Corus Paradise Resort...

Hahaha..
Part 3 ada plakkkkkk. Ingatkan dah abis. Cessss tart. Ada gambo lagi rupanya.. kihkihkih...ni aku ambik dari fb opis aku...ade la muka aku selit sikit2...uhuk.


Malam tu ada jamuan makan malam...start kul 8..tapi kitowang terlewat sikit..meja full. Ramai family yang tak dapat meja. Agak marah di situ. Pihak hotel macam takde inisiatif untuk menyediakan meja lain. Alasan nya dah buat extra meja dah pun. Hurm...means ada family yang bawak ahli keluarga terlebih dari jumlah yang di tulis di borang Pengesahan kehadiran untuk program ni la ye...hurmmmm...Sapa yang salah sebenarnya?
Ramai yang bengang..

Dah bawak anak bini, tetiba makan bersepah...
Eh..kenapa ni. Management hotel..tak kan tak nampak kitowang bersidai kat tangga...Ramai yang bertenggek kat tangga tu...ada 5 family kot...
Opismate aku..amik makanan..bawak naik bilik..Hurm..

Ini antara family yang datang awal...dapat meja..selesa..

Aku terpaksa duduk kat tepi2 kolam tu..makan kat benteng kolam tepi tu..selesa la jugak...kesian kat anak anak aku la...diorang ni kalo makan ada meja lagi senang nak control..behave sikit...huhuhuhu..

Masa ni kitowang lepak kat lobi..memula gagah jugak la amik makanan,naik tingkat atas..sebab lobi nya di atas..Dah 2,3 kali turun naik...tak lalu aku...hahaha..
Makan buffet tau la..makan sikit2...amik sikit2...pastu baru balun nasik/main course..last sekali desert,pastry...coffee...
Sudahnya kitowang duduk tepi buffet line tu...hahaha...tu yang bertenggek tepi pool tu..tengok ramai plak yang datang ikut....hahahaha...







En .nasser menggantikan DO merasmikan family day ini..




Makan time...the foods 2 star only. Kurengggggg sikit. Jujur aku katakan, tak kena dengan taste aku. Yang western,so so...yang local food pun non hado! Aku makan salmon masak apa ke ntah...adoihh..rase nak luah kuar dari mulut balikkk. 



Haaaaa..tu tu....salmon tu...nampak takkkkk. Presentation memang class..kepala salmon seketoi dia letak...but the taste....so bad..

Hahahaha..hemak sapa ni. Ni nak bawak diorang pegi tepi pool..laki aku cari port merokok kat situ. 



Cabutan bertuah...
Tapi aku tak bertuah.. :(

Malang tak berbau. Hikhik..tuah tak nampak..hukhuk.




Juara karoke...memang power suara dia. Kurang sikit dari Fiq...hahaha















Ni antara yang sporting berkaroke menyumbangkan siara yang sedia sumbang. Hikhik. Aku tak naik bilik lepas makan tu...tu yang merayau pegi funfair..
Pagi esok nya aku tak join sukaneka. Lantakkk lahhh. Di jiwa masih tersisa gewamm..pasal makan malam takde meja tu la....

Terpaksa la bagi alasan overslept bila ada orang tanya...
Hurm...lenkali ada lagi program camni,kena pikir 200 kali kalo nak join. 
Aku nak support xtvt camni..memandangkan sepanjang aku kerja ni..opis aku jarang buat event camni..

Jadi aku pun join jugak la...bukan lah hadap sangat nak dpt bilik free...tapi tu la..bila ramai sangat yang join..banyak peel..banyak ragam...jadi banyak la perkara yang diluar jangkaan kita terjadi. Nasib baik laki bukan jenis kalo tak puas ati terus blah...
Sebab ada kes masa check in bilik tu..ada opismate aku yang terus kuar sebab dapat bilik tak elok..
See? Management hotel...please fix it. Kot2 terbaca entry aku ni kan..aku tak salahkan urusetia program ni..
Simple thing,selesakan customer yang datang tu.. please them..welcoming them...
Makan bersepah while the others having their dinner on the table...it is not good..
Coz I'm from hospitality and hotel lines too. 
Sekian....

No comments:

Post a Comment